DVPP ve vaší škole

ICT pro každodenní práci učitele
  • Office 365 – novinky, tipy do výuky
  • Word, Excel, Powerpoint
  • Prostředí MS Teams
  • Práce s obrázky a videi
  • Tvorba pozvánek, plakátů
  • Zajímavé aplikace, on-line zdroje a e-knihy
  • Tvorba slovních mraků a myšlenkových map
  • Vedení elektronického sešitu a efektivních poznámek
  • Autorská práva
  • Školíme pro MŠ, ZŠ a SŠ

    ICT aneb jak na novou informatiku
  • Vymezení pojmu Nová informatika
  • Rozvoj dig. kompetencí napříč předměty
  • Krokování
  • Úvod do algoritmizace
  • Základy programování
  • Podpora logického myšlení
  • Využití výukových stavebnic
  • Prvky Hejného metody
  • Tipy na aplikace a on-line zdroje

  • Školíme pro MŠ, ZŠ a SŠ

    Rizika internetového prostoru
    • Základní pojmy týkající se tématu
    • Škola a bezpečný internet
    • Chování na internetu
    • Sociální sítě
    • Počítačové hry
    • YouTube kids
    • Zkušenosti odborníků
    • Autorský zákon
    • Internetoví úžasňáci
    • Jak zabezpečit počítač
    • Práce s informacemi a jejich ověřování
    • Vlastní digitální stopa

    Školíme pro ZŠ a SŠ

    Polytechnika aneb kreativně a udržitelně
  • Význam polytechnického vzdělávání směrem k budoucímu uplatnění
  • Vybavení školkové dílny
  • Rozvoj kreativity a zručnosti
  • Co si vyzkouším, tomu rozumím
  • Výrobky z reci věcí
  • Práce s 3D perem
  • 3D objekty a 3D tiskárny
  • Práce s papírem a přírodním materiálem
  • Koncept STEAM
  • Školíme pro MŠ a ZŠ

    EVVO pro naši budoucnost
  • Badatelsky orientovaná výuka
  • Experimentování
  • Tipy na zajímavé pokusy
  • Výuka v terénu (mimo školu)
  • Prožitkové vyučování
  • Trvale udržitelná škola
  • Hospodaření s dešťovou vodou
  • Poznávání světa všemi smysly
  • Spolupráce s rodiči v oblasti EVVO
  • Školíme pro MŠ a ZŠ

    Wellbeing aneb psychosociální hygiena
  • Základní oblasti a principy wellbeingu
  • Kultura školy
  • Sociální a emocionální oblast
  • Sebehodnota, sebereflexe a sociální kompetence
  • Emoční inteligence
  • Relaxační techniky pro zvládání stresu
  • Rozvoj smyslového vnímání, pozornosti, soustředění se
  • Školíme pro MŠ, ZŠ a SŠ

    Komunitní role školy
  • Zapojování komunity do života školy
  • Spolupráce s rodiči
  • Převzetí patronátu nad pozemkem, který je možno používat
  • Energetická a potravinová pomoc
  • Tipy na volnočasové aktivity
  • Inspirace z projektů zaměřených na demokratickou kulturu
  • Školíme pro MŠ a ZŠ

    Zážitková pedagogika
  • Teambuildingové aktivity
  • Práce s komfortní zónou
  • Tipy na aktivit, jak pracovat s dětmi
  • Improvizace, práce s příběhem
  • Práce s emocemi
  • Montessori prvky
  • „Co slyším, to zapomenu. Co vidím, to si zapamatuji. Co zažiji, to pochopím.“
  • Školíme pro MŠ a ZŠ

    Formativní přístup ve vzdělávání
  • Rozvoj potenciálu každého dítěte/žáka
  • Principy formativního hodnocení
  • Tipy na hodnocení dětí/žáků
  • Vhodné pomůcky pro hodnocení
  • Sebehodnocení, sebereflexe
  • Efektivní zpětná vazba
  • Práce s třídním kolektivem
  •  Klima třídy
  • Školíme pro MŠ a ZŠ

    Mentoring jako forma kolegiální podpory
  • Profesionální rozvoj
  • Zkvalitnění pedagogického procesu ve školách
  • Budování vztahu – pocitu bezpečí a pohody
  • Podpoření pozitivního školního klima
  • Rozvoj školy „zevnitř“
  • Vzájemná spolupráce a sdílení
  • Komunikační techniky
  • Council – poradní kruh
  • Školíme pro ZŠ a SŠ