DVPP v Otevřeném mlýně

Termíny kurzů podle měsíců:

Září

Orientační aktivity ve školní výuce

Orientační aktivity ve školní výuce

Orientační běh a další převážně pohybové aktivity založené na orientaci v terénu.

Účastníci se naučí využívat jednoduché formy orientačních her a sportů ve školní výuce.

Získají tipy na výuku práce s mapou, buzolou i digitálními mapovými podklady.

Seznámí se s možnými zdroji mapových podkladů pro nácvik orientace i s moderními technologiemi vhodnými pro orientační tréninky a závody (QR kódy, GPS aplikace, čipová technologie).

Účastník si vyzkouší přípravu mapového tréninku či krátkého závodu, budou seznámeni i s možnými riziky realizace orientačních aktivit se skupinou dětí.

Vzdělávací oblasti: Geografie, Člověk a jeho svět, Člověk, zdraví a bezpečí, Informatika.

Lektor: Pavel Štáfek, Jana Vaníčková

Datum: 25. 9.2025

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

Orientační aktivity ve školní výuce

Dobrodružina – Pohybové aktivity ve školní družině a zájmovém vzdělávání

Dobrodružina - Pohybové aktivity ve školní družině a zájmovém vzdělávání

Hry využívající známé prostředí družiny, školy a blízkého okolí neobvyklým způsobem.

Aktivity dokážou proměnit školní budovu, zahradu nebo park ve fantastický svět reálně prožívané počítačové hry či tajemný labyrint spletitých chodeb.

Děti procvičují prostorovou orientaci a představivost, postřeh, rozvíjejí schopnost rychle reagovat v nečekaných situacích.

Účastníci kurzu se naučí využívat k pohybovým aktivitám řadu převážně jednoduchých a běžně dostupných pomůcek včetně digitálních (mobilní telefon, QR kódy, digitální i papírové mapy, plánky budov). Získají zásobu nových snadno realizovatelných aktivit, které zábavnou formou rozhýbou celou skupinu.

Cílem kurzu je poskytnout pedagogům inspiraci a konkrétní tipy na aktivity rozvíjející v rámci neformálního vzdělávání klíčové kompetence, oborové vědomosti, dovednosti a postoje získané ve školní výuce.

Lektor: Pavel Štáfek, Jana Vaníčková

Datum: 26.9.2025

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 4 vyučovacích hodin

Dobrodružina - Pohybové aktivity ve školní družině a zájmovém vzdělávání

Říjen

Wellbeing aneb komunikace v rovnováze

Wellbeing aneb komunikace v rovnováze

Ve škole nekomunikujeme jen s dětmi, komunikujeme i s kolegy, vedením, rodiči a digitálními technologiemi.

Tento seminář nabídne pedagogům bezpečný prostor pro rozvoj dovedností v oblasti zdravé komunikace a vztahové pohody, sdílení a zároveň příležitost k zastavení a vnitřnímu uvolnění.

V průběhu semináře se zaměříme na:

• význam wellbeingu a proč je pro nás důležitý
• základní principy vědomé a respektující komunikace
• zvládání obtížných rozhovorů nejen s rodiči
• asertivní techniky
• jak vnímat emoce v komunikaci, pojmenovat je a pracovat s nimi
• digitální wellbeing – jak si nastavit zdravé hranice v online světě

Efektivní komunikace začíná v klidné hlavě, nebudou proto chybět ani relaxační techniky, dechová cvičení a krátká zastavení pro vnitřní naladění.

Lektor: Mgr. Monika Pliešovská

Datum: 6.10.2025 

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

Wellbeing aneb komunikace v rovnováze

Zážitková pedagogika

Zážitková pedagogika

Školení se zaměřuje na principy zážitkové pedagogiky a jejich využití při práci s dětmi.

Účastníci si prakticky vyzkoušejí teambuildingové aktivity, práci s komfortní zónou, improvizaci, práci s příběhem a emocemi. Získají také tipy na aktivity a inspiraci z Montessori přístupu.

Důraz je kladen na prožitek a vlastní zkušenost, v duchu myšlenky:

„Co slyším, to zapomenu. Co vidím, to si zapamatuji. Co zažiji, to pochopím.“

Lektor: Alice Harapátová

Datum: 8. 10.2025

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

Zážitková pedagogika

Škola jako hřiště – propojení klíčových kompetencí se vzdělávacími obory

Škola jako hřiště - propojení klíčových kompetencí se vzdělávacími obory

Aktivity propojující rozvoj klíčových kompetencí s aktivním pohybem a dalším vzdělávacím obsahem.

Pohybové a didaktické hry jsou cílené do prostředí školy a blízkého okolí, jejich realizace je však možná téměř kdekoli (škola v přírodě, školní výlet atp.) Hlavním cílem je učení prostřednictvím vlastních prožitků účastníků.

V rámci pohybové složky aktivit děti procvičují motoriku, prostorovou orientaci a představivost, postřeh, rozvíjejí schopnost rychle reagovat v nečekaných situacích. Současně pracují s oborovou vzdělávací složkou, její konkrétní obsah je u většiny aktivit snadno modifikovatelný dle konkrétních potřeb pedagoga.

Účastníci kurzu se naučí využívat k aktivitám řadu převážně jednoduchých a běžně dostupných pomůcek včetně digitálních (mobilní telefon, QR kódy, digitální i papírové mapy, plánky budov). Získají přístup k rozsáhlé databázi aktivit pro různé věkové skupiny žáků ZŠ.Aktivity vedou účastníky k osvojování klíčových kompetencí, obsah je provázán s očekávanými výstupy učení dle revize RVP ZV z roku 2025.

Vzdělávací oblasti: Geografie, Člověk a jeho svět, Člověk, zdraví a bezpečí, Informatika, Matematika a její aplikace.

Lektor: Pavel Štáfek, Jana Vaníčková

Datum: 9.10.2025

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

Škola jako hřiště - propojení klíčových kompetencí se vzdělávacími obory

AI – Umělá inteligence – pomocník pedagoga

AI – Umělá inteligence – pomocník pedagoga

Školení poskytuje úvod do základních principů umělé inteligence, jejího vývoje a současného využití v pedagogické praxi.

Účastníci se seznámí s konkrétními AI nástroji, jako jsou například chatboty, a naučí se je využívat jako praktické pomocníky při přípravě výuky.

Program zahrnuje inspiraci pro zapojení AI do výuky, tvorbu obrázků a videí pomocí umělé inteligence a diskusi nad etickými a právními aspekty jejího využívání ve školství.

Cílem školení je nabídnout pedagogům praktické dovednosti a podněty pro smysluplné a odpovědné využívání AI ve vzdělávání. Součástí je také praktická práce s nástrojem DUMy.cz/přípravy, který na základě modelu 5E generuje návrhy výukových aktivit, doporučuje vhodné materiály a podporuje individualizaci a diferenciaci výuky.

Účastníci si nástroj vyzkouší a naučí se, jak s jeho pomocí efektivně reagovat na změny v RVP 2025.

Lektor: Mgr. Monika Pliešovská

Datum: 9.10.2025 

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

AI – Umělá inteligence – pomocník pedagoga

Dobrodružina – Pohybové aktivity ve školní družině a zájmovém vzdělávání

Dobrodružina - Pohybové aktivity ve školní družině a zájmovém vzdělávání

Hry využívající známé prostředí družiny, školy a blízkého okolí neobvyklým způsobem.

Aktivity dokážou proměnit školní budovu, zahradu nebo park ve fantastický svět reálně prožívané počítačové hry či tajemný labyrint spletitých chodeb.

Děti procvičují prostorovou orientaci a představivost, postřeh, rozvíjejí schopnost rychle reagovat v nečekaných situacích.

Účastníci kurzu se naučí využívat k pohybovým aktivitám řadu převážně jednoduchých a běžně dostupných pomůcek včetně digitálních (mobilní telefon, QR kódy, digitální i papírové mapy, plánky budov). Získají zásobu nových snadno realizovatelných aktivit, které zábavnou formou rozhýbou celou skupinu.

Cílem kurzu je poskytnout pedagogům inspiraci a konkrétní tipy na aktivity rozvíjející v rámci neformálního vzdělávání klíčové kompetence, oborové vědomosti, dovednosti a postoje získané ve školní výuce.

Lektor: Pavel Štáfek, Jana Vaníčková

Datum: 10.10.2025

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 4 vyučovacích hodin

Dobrodružina - Pohybové aktivity ve školní družině a zájmovém vzdělávání

Wellbeing aneb učitel v rovnováze

Wellbeing aneb učitel v rovnováze

Jak pečovat o druhé, a přitom neztrácet sebe?

Seminář je určen pedagogům, kteří chtějí posílit svůj wellbeing – tedy vnitřní pohodu, odolnost a schopnost zvládat zátěž. Zaměříme se na porozumění emocím, práci se stresem i obnovu energie tak, aby radost z práce zůstávala dlouhodobě. Rovnováhu si zasloužíte nejen o prázdninách, ale i během školního roku.

Během semináře se budeme věnovat:

  • významu wellbeingu a proč je pro nás důležitý
  • aktivitám k sebepoznání a sebereflexi jako základ vnitřní rovnováhy
  • porozumění emocím a jejich vědomému prožívání
  • příznaky a prevenci syndromu vyhoření
  • technikám, které pomáhají zvládat stres v každodenní realitě
  • prostor pro klid, sdílení i načerpání nové síly

Součástí kurzu je vedená relaxace, dechová cvičení, práce s tělem i myslí – jemné návraty k sobě, které si odnesete i do školních lavic.

Lektor: Mgr. Alice Harapátová

Datum: 15.10.2025 

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

Wellbeing aneb učitel v rovnováze

AI – Umělá inteligence – pomocník pedagoga

AI – Umělá inteligence – pomocník pedagoga

Školení poskytuje úvod do základních principů umělé inteligence, jejího vývoje a současného využití v pedagogické praxi.

Účastníci se seznámí s konkrétními AI nástroji, jako jsou například chatboty, a naučí se je využívat jako praktické pomocníky při přípravě výuky.

Program zahrnuje inspiraci pro zapojení AI do výuky, tvorbu obrázků a videí pomocí umělé inteligence a diskusi nad etickými a právními aspekty jejího využívání ve školství.

Cílem školení je nabídnout pedagogům praktické dovednosti a podněty pro smysluplné a odpovědné využívání AI ve vzdělávání. Součástí je také praktická práce s nástrojem DUMy.cz/přípravy, který na základě modelu 5E generuje návrhy výukových aktivit, doporučuje vhodné materiály a podporuje individualizaci a diferenciaci výuky.

Účastníci si nástroj vyzkouší a naučí se, jak s jeho pomocí efektivně reagovat na změny v RVP 2025.

Lektor: Mgr. Alice Harapátová

Datum: 22.10.2025 

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

AI – Umělá inteligence – pomocník pedagoga

Listopad

Wellbeing aneb komunikace v rovnováze

Wellbeing aneb komunikace v rovnováze

Ve škole nekomunikujeme jen s dětmi, komunikujeme i s kolegy, vedením, rodiči a digitálními technologiemi.

Tento seminář nabídne pedagogům bezpečný prostor pro rozvoj dovedností v oblasti zdravé komunikace a vztahové pohody, sdílení a zároveň příležitost k zastavení a vnitřnímu uvolnění.

V průběhu semináře se zaměříme na:

• význam wellbeingu a proč je pro nás důležitý
• základní principy vědomé a respektující komunikace
• zvládání obtížných rozhovorů nejen s rodiči
• asertivní techniky
• jak vnímat emoce v komunikaci, pojmenovat je a pracovat s nimi
• digitální wellbeing – jak si nastavit zdravé hranice v online světě

Efektivní komunikace začíná v klidné hlavě, nebudou proto chybět ani relaxační techniky, dechová cvičení a krátká zastavení pro vnitřní naladění.

Lektor: Mgr. Monika Pliešovská

Datum:3.11.2025

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

Wellbeing aneb komunikace v rovnováze

AI – Umělá inteligence – pomocník pedagoga

AI – Umělá inteligence – pomocník pedagoga

Školení poskytuje úvod do základních principů umělé inteligence, jejího vývoje a současného využití v pedagogické praxi.

Účastníci se seznámí s konkrétními AI nástroji, jako jsou například chatboty, a naučí se je využívat jako praktické pomocníky při přípravě výuky.

Program zahrnuje inspiraci pro zapojení AI do výuky, tvorbu obrázků a videí pomocí umělé inteligence a diskusi nad etickými a právními aspekty jejího využívání ve školství.

Cílem školení je nabídnout pedagogům praktické dovednosti a podněty pro smysluplné a odpovědné využívání AI ve vzdělávání. Součástí je také praktická práce s nástrojem DUMy.cz/přípravy, který na základě modelu 5E generuje návrhy výukových aktivit, doporučuje vhodné materiály a podporuje individualizaci a diferenciaci výuky.

Účastníci si nástroj vyzkouší a naučí se, jak s jeho pomocí efektivně reagovat na změny v RVP 2025.

Lektor: Mgr. Monika Pliešovská

Datum: 4.11.2025

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

AI – Umělá inteligence – pomocník pedagoga

Zážitková pedagogika

Zážitková pedagogika

Školení se zaměřuje na principy zážitkové pedagogiky a jejich využití při práci s dětmi.

Účastníci si prakticky vyzkoušejí teambuildingové aktivity, práci s komfortní zónou, improvizaci, práci s příběhem a emocemi. Získají také tipy na aktivity a inspiraci z Montessori přístupu.

Důraz je kladen na prožitek a vlastní zkušenost, v duchu myšlenky:

„Co slyším, to zapomenu. Co vidím, to si zapamatuji. Co zažiji, to pochopím.“

Lektor: Alice Harapátová

Datum: 5.11.2025

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

Zážitková pedagogika

Canva – kreativní nástroj pro moderní pedagogy

Canva – kreativní nástroj pro moderní pedagogy

Seznamte se s moderním grafickým nástrojem Canva, který se stal nepostradatelným pomocníkem nejen v oblasti vizuální komunikace, ale nově i v tvorbě obsahu s podporou umělé inteligence.

Během školení si prakticky vyzkoušíte, jak snadno lze navrhovat plakáty, prezentace, pozvánky, pracovní listy či výukové materiály, které zaujmou žáky i kolegy. Canva dnes nabízí nejen bohatou knihovnu šablon, ale také nástroje poháněné AI – například generování textů, návrhů nebo automatické úpravy grafiky, které výrazně urychlují práci a rozšiřují kreativní možnosti učitelů.

V průběhu setkání se seznámíte se základními principy grafického designu, naučíte se orientovat v prostředí Canvy, navrhnete své vlastní materiály, vyzkoušíte si prezentaci s mluveným komentářem, práci s videm a zjistíte, jak efektivně stahovat a sdílet své výstupy. Získáte také praktické tipy, jak se vyvarovat nejčastějších chyb a jak využít AI funkce k obohacení výuky i školní komunikace.

Školení je určeno pedagogům mateřských, základních i středních škol, kteří chtějí tvořit vizuálně atraktivní materiály, pracovat moderně a efektivně, a zároveň se inspirovat možnostmi, které přináší propojení grafiky a umělé inteligence.

Lektor: Mgr. Monika Pliešovská

Datum: 10.11.2025

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

Canva – kreativní nástroj pro moderní pedagogy

Wellbeing aneb učitel v rovnováze

Wellbeing aneb učitel v rovnováze

Jak pečovat o druhé, a přitom neztrácet sebe?

Seminář je určen pedagogům, kteří chtějí posílit svůj wellbeing – tedy vnitřní pohodu, odolnost a schopnost zvládat zátěž. Zaměříme se na porozumění emocím, práci se stresem i obnovu energie tak, aby radost z práce zůstávala dlouhodobě. Rovnováhu si zasloužíte nejen o prázdninách, ale i během školního roku.

Během semináře se budeme věnovat:

  • významu wellbeingu a proč je pro nás důležitý
  • aktivitám k sebepoznání a sebereflexi jako základ vnitřní rovnováhy
  • porozumění emocím a jejich vědomému prožívání
  • příznaky a prevenci syndromu vyhoření
  • technikám, které pomáhají zvládat stres v každodenní realitě
  • prostor pro klid, sdílení i načerpání nové síly

Součástí kurzu je vedená relaxace, dechová cvičení, práce s tělem i myslí – jemné návraty k sobě, které si odnesete i do školních lavic.

Lektor: Mgr. Alice Harapátová

Datum: 12.11.2025 

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

Wellbeing aneb učitel v rovnováze

Zážitková pedagogika

Zážitková pedagogika

Školení se zaměřuje na principy zážitkové pedagogiky a jejich využití při práci s dětmi.

Účastníci si prakticky vyzkoušejí teambuildingové aktivity, práci s komfortní zónou, improvizaci, práci s příběhem a emocemi. Získají také tipy na aktivity a inspiraci z Montessori přístupu.

Důraz je kladen na prožitek a vlastní zkušenost, v duchu myšlenky:

„Co slyším, to zapomenu. Co vidím, to si zapamatuji. Co zažiji, to pochopím.“

Lektor: Alice Harapátová

Datum: 19.11.2025

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

Zážitková pedagogika

AI – Umělá inteligence – pomocník pedagoga

AI – Umělá inteligence – pomocník pedagoga

Školení poskytuje úvod do základních principů umělé inteligence, jejího vývoje a současného využití v pedagogické praxi.

Účastníci se seznámí s konkrétními AI nástroji, jako jsou například chatboty, a naučí se je využívat jako praktické pomocníky při přípravě výuky.

Program zahrnuje inspiraci pro zapojení AI do výuky, tvorbu obrázků a videí pomocí umělé inteligence a diskusi nad etickými a právními aspekty jejího využívání ve školství.

Cílem školení je nabídnout pedagogům praktické dovednosti a podněty pro smysluplné a odpovědné využívání AI ve vzdělávání. Součástí je také praktická práce s nástrojem DUMy.cz/přípravy, který na základě modelu 5E generuje návrhy výukových aktivit, doporučuje vhodné materiály a podporuje individualizaci a diferenciaci výuky.

Účastníci si nástroj vyzkouší a naučí se, jak s jeho pomocí efektivně reagovat na změny v RVP 2025.

Lektor: Mgr. Alice Harapátová

Datum: 26.11.2025

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

AI – Umělá inteligence – pomocník pedagoga

Prosinec

Wellbeing aneb komunikace v rovnováze

Wellbeing aneb komunikace v rovnováze

Ve škole nekomunikujeme jen s dětmi, komunikujeme i s kolegy, vedením, rodiči a digitálními technologiemi.

Tento seminář nabídne pedagogům bezpečný prostor pro rozvoj dovedností v oblasti zdravé komunikace a vztahové pohody, sdílení a zároveň příležitost k zastavení a vnitřnímu uvolnění.

V průběhu semináře se zaměříme na:

• význam wellbeingu a proč je pro nás důležitý
• základní principy vědomé a respektující komunikace
• zvládání obtížných rozhovorů nejen s rodiči
• asertivní techniky
• jak vnímat emoce v komunikaci, pojmenovat je a pracovat s nimi
• digitální wellbeing – jak si nastavit zdravé hranice v online světě

Efektivní komunikace začíná v klidné hlavě, nebudou proto chybět ani relaxační techniky, dechová cvičení a krátká zastavení pro vnitřní naladění.

Lektor: Mgr. Monika Pliešovská

Datum: 1.12.2025 

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

Wellbeing aneb komunikace v rovnováze

Zážitková pedagogika

Zážitková pedagogika

Školení se zaměřuje na principy zážitkové pedagogiky a jejich využití při práci s dětmi.

Účastníci si prakticky vyzkoušejí teambuildingové aktivity, práci s komfortní zónou, improvizaci, práci s příběhem a emocemi. Získají také tipy na aktivity a inspiraci z Montessori přístupu.

Důraz je kladen na prožitek a vlastní zkušenost, v duchu myšlenky:

„Co slyším, to zapomenu. Co vidím, to si zapamatuji. Co zažiji, to pochopím.“

Lektor: Alice Harapátová

Datum: 3.12.2025

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

Zážitková pedagogika

AI – Umělá inteligence – pomocník pedagoga

AI – Umělá inteligence – pomocník pedagoga

Školení poskytuje úvod do základních principů umělé inteligence, jejího vývoje a současného využití v pedagogické praxi.

Účastníci se seznámí s konkrétními AI nástroji, jako jsou například chatboty, a naučí se je využívat jako praktické pomocníky při přípravě výuky.

Program zahrnuje inspiraci pro zapojení AI do výuky, tvorbu obrázků a videí pomocí umělé inteligence a diskusi nad etickými a právními aspekty jejího využívání ve školství.

Cílem školení je nabídnout pedagogům praktické dovednosti a podněty pro smysluplné a odpovědné využívání AI ve vzdělávání. Součástí je také praktická práce s nástrojem DUMy.cz/přípravy, který na základě modelu 5E generuje návrhy výukových aktivit, doporučuje vhodné materiály a podporuje individualizaci a diferenciaci výuky.

Účastníci si nástroj vyzkouší a naučí se, jak s jeho pomocí efektivně reagovat na změny v RVP 2025.

Lektor: Mgr. Monika Pliešovská

Datum: 3.12.2025

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

AI – Umělá inteligence – pomocník pedagoga

Canva – kreativní nástroj pro moderní pedagogy

Canva – kreativní nástroj pro moderní pedagogy

Seznamte se s moderním grafickým nástrojem Canva, který se stal nepostradatelným pomocníkem nejen v oblasti vizuální komunikace, ale nově i v tvorbě obsahu s podporou umělé inteligence.

Během školení si prakticky vyzkoušíte, jak snadno lze navrhovat plakáty, prezentace, pozvánky, pracovní listy či výukové materiály, které zaujmou žáky i kolegy. Canva dnes nabízí nejen bohatou knihovnu šablon, ale také nástroje poháněné AI – například generování textů, návrhů nebo automatické úpravy grafiky, které výrazně urychlují práci a rozšiřují kreativní možnosti učitelů.

V průběhu setkání se seznámíte se základními principy grafického designu, naučíte se orientovat v prostředí Canvy, navrhnete své vlastní materiály, vyzkoušíte si prezentaci s mluveným komentářem, práci s videm a zjistíte, jak efektivně stahovat a sdílet své výstupy. Získáte také praktické tipy, jak se vyvarovat nejčastějších chyb a jak využít AI funkce k obohacení výuky i školní komunikace.

Školení je určeno pedagogům mateřských, základních i středních škol, kteří chtějí tvořit vizuálně atraktivní materiály, pracovat moderně a efektivně, a zároveň se inspirovat možnostmi, které přináší propojení grafiky a umělé inteligence.

Lektor: Mgr. Monika Pliešovská

Datum: 10.11.2025

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

Canva – kreativní nástroj pro moderní pedagogy

Zážitková pedagogika

Zážitková pedagogika

Školení se zaměřuje na principy zážitkové pedagogiky a jejich využití při práci s dětmi.

Účastníci si prakticky vyzkoušejí teambuildingové aktivity, práci s komfortní zónou, improvizaci, práci s příběhem a emocemi. Získají také tipy na aktivity a inspiraci z Montessori přístupu.

Důraz je kladen na prožitek a vlastní zkušenost, v duchu myšlenky:

„Co slyším, to zapomenu. Co vidím, to si zapamatuji. Co zažiji, to pochopím.“

Lektor: Alice Harapátová

Datum: 10.12.2025

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

Zážitková pedagogika

Wellbeing aneb učitel v rovnováze

Wellbeing aneb učitel v rovnováze

Jak pečovat o druhé, a přitom neztrácet sebe?

Seminář je určen pedagogům, kteří chtějí posílit svůj wellbeing – tedy vnitřní pohodu, odolnost a schopnost zvládat zátěž. Zaměříme se na porozumění emocím, práci se stresem i obnovu energie tak, aby radost z práce zůstávala dlouhodobě. Rovnováhu si zasloužíte nejen o prázdninách, ale i během školního roku.

Během semináře se budeme věnovat:

  • významu wellbeingu a proč je pro nás důležitý
  • aktivitám k sebepoznání a sebereflexi jako základ vnitřní rovnováhy
  • porozumění emocím a jejich vědomému prožívání
  • příznaky a prevenci syndromu vyhoření
  • technikám, které pomáhají zvládat stres v každodenní realitě
  • prostor pro klid, sdílení i načerpání nové síly

Součástí kurzu je vedená relaxace, dechová cvičení, práce s tělem i myslí – jemné návraty k sobě, které si odnesete i do školních lavic.

Lektor: Mgr. Alice Harapátová

Datum: 17.12.2025

Začátek vždy od 8:30

Školení v délce 8 vyučovacích hodin

Wellbeing aneb učitel v rovnováze