Jak na hodnocení ve školách?
ITveSkole.cz podporuje učitele i žáky po celé ČR. Na každém projektovém dni či školení vidí naši lektoři každodenní usilovnou práci pedagogů a dřinu. Často také probíhá diskuse na téma „hodnocení ve školách“.
Jak to tedy je a jak si s hodnocením žáků poradit?
Klasické známkování je stále nejběžnější formou hodnocení ve školství. Může však být pro žáky demotivující a neefektivní. Alternativní formy hodnocení mohou být přínosnější, protože se zaměřují na rozvoj žákovských dovedností a kompetencí.
Mezi alternativní formy hodnocení patří například:
- Reflexe – žáci se zamýšlejí nad svým učením a určují si své cíle.
- Sebehodnocení – žáci sami hodnotí své znalosti, dovednosti a porozumění.
- Portfolio – sbírka žákovských prací, která dokumentuje jeho učení.
- Projekty – komplexní úkoly, které vyžadují od žáků samostatnou práci, kreativitu a spolupráci.
- Peer review – žáci hodnotí práci ostatních žáků.
Alternativní formy hodnocení mohou mít řadu výhod:
- Podporují aktivní učení žáků.
- Rozvíjejí kritické myšlení, komunikační dovednosti a týmovou spolupráci.
- Jsou motivující pro žáky.
Mgr. Alice Harapátová, lektorka ITveSkole.cz
V případě zájmu o projektový den nebo DVPP nás prosím kontaktujte: Martina Burleová, tel.: 602 730 415, email: mburleova@itveskole.cz. Rádi se Vám budeme věnovat.