Projektový den? Co to je?
Z pohledu naší lektorky Karolíny Kankrlíkové
Projektový den, jen den kdy se děti neučí. Tedy alespoň děti mají ten pocit. My však víme, že děti mají výuku zprostředkovanou hrou a to je na tom to nejlepší. Ať už se jedná o základy programování, které se dále rozvíjí, nebo o stavbu mrakodrapů a plánování, ukotvení či designu.
Kromě přínosu pro děti, projektový den má přínos i pro pedagogy. Někdy učitelé odchází z projektového dne s novými zdroji, nápady či si osvěží své znalosti, které už uloží do nejspodnějších poliček své paměti.
Jako příklad může posloužit Téma VESMÍR. V běžné výuce žáci čtou informace z učebnice, pustí si video na streamovacích platformách. Jen malý krůček navíc už žáky přivede k většímu zájmu o toto téma. Rozstříhaný text, vytváření modelů či reálná tvorba planet a dalších vesmírných objektů přináší do výuky přidanou hodnotu.
A co je pro děti lepšího než samotná prezentace své práce?
Nechte je vymyslet, jak použijí nové pomůcky k prezentaci jako třeba níže na fotce – pomocí 3D komponentů sestavili jednoduchý banner, ke kterému připnuli své výtvory.
