Dotaz měsíce (leden 2022)

Od června 2018 vybírá Odbor administrace zjednodušených projektů ve spolupráci s konzultační linkou pro šablony jeden z nejčastějších dotazů žadatelů a příjemců zjednodušených projektů obecnějšího charakteru za uplynulý měsíc a zveřejňuje odpověď na webových stránkách OP VVV.

Otázka za leden 2021 pro výzvy 63, 64, 65, 66, 80 a 81:

Po skončení realizace projektu nám zbyly nevyčerpané finanční prostředky. Můžeme je ještě využít k vyplacení odměn a k nákupu pomůcek a výpočetní techniky?

Odpověď:

Ano, je to možné. Způsobilost výdajů v šablonách je ve výzvě specifikována prostřednictvím realizace aktivit: „Pokud byly aktivity zahájeny a ukončeny a výstupy dosaženy v době realizace projektu, má se za to, že také s nimi související výdaje jsou z hlediska času způsobilé.“ Finanční prostředky dotace v šablonách jsou tedy považovány za použité ve výši odpovídající vykázaným a schváleným aktivitám.

Skutečné použití finančních prostředků není v projektech šablon kontrolováno ze strany ŘO a není pro něj relevantní ani časové hledisko. Po schválení závěrečné zprávy o realizaci je stav projektu v IS KP14+ převeden postupně do stavu PP 40 (projekt fyzicky ukončen) a PP 41 (projekt finančně ukončen ze strany ŘO). Stav projektu PP 41 je administrativním stavem projektu, kdy je zkontrolována závěrečná zpráva o realizaci, vypořádány případné připomínky příjemce dotace a jsou případně vráceny finanční prostředky za nerealizované aktivity. Na základě převedení projektu do stavu PP 41 je stanovena lhůta pro podání finančního vypořádání se státním rozpočtem v souladu s vyhláškou č. 367/2015 Sb., o zásadách a lhůtách finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem, státními finančními aktivy a Národním fondem (vyhláška o finančním vypořádání), ve znění vyhlášky č. 435/2017 Sb.

Pokud si příjemce ponechal určitou finanční rezervu v souvislosti s vypořádáním závěrečné zprávy o realizaci, lze obecně finanční prostředky využít do podání finančního vypořádání dotace se státním rozpočtem. Doporučujeme využít zbývající finance co nejdříve po schválení závěrečné ZoR projektu např. na odměny pedagogům v souvislosti s úspěšnou realizací aktivit, přípravou a vypořádáním ZZoR či na přípravu archivace.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Zdroj: Operační program Výzkum, vývoj, vzdělávání / MŠMT [online]. Copyright © Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání [cit. 07.02.2022]. Dostupné z: https://opvvv.msmt.cz/aktualita/dotaz-mesice-leden-2022.htm

Jsme akreditovanou vzdělávací institucí s více než 100 programy a proškolili jsme již přes 10.000 pedagogů ze stovek škol.

Fakturační údaje

ITveSkole.cz, o.p.s.
Velflíkova 4, Praha 6, 160 00
IČO: 01942867
DIČ: CZ01942867
Bankovní spojení: 8209785001/5500
Zápis v OR u Městského soudu v Praze pod spisovou značkou O1181

© Copyright 2022, ITveSkole.cz, o.p.s.